Postavite pitanje – zatražite mišljenje, savet ili informaciju o svojim pravima.
Pacijenti koji smatraju da je povređeno ili ugroženo njihovo zakonom garantovano pravo, mogu se obratiti pismenim putem Zaštitniku prava pacijenata.
Kancelarija zaštitnika prava osiguranih lica nalazi se u Kliničkom centru Niš, u prizemlju zgrade „Meding“ – a, ul. Bulevar dr Zorana Đinđića 48.
Zaštitnik je nadležan za davanje pravnih saveta, rešavanje eventualnih nesporazuma i ocenu osnovanosti podnetog prigovora u roku od 5 dana.
Nezadovoljan pacijent može se obratiti pismenim putem i Zdravstvenoj inspekciji u Nišu, Ul.Strahinjića Bana BB 18000 Niš.
Napomene:
- Anonimni prigovori se ne evidentiraju;
- Prigivor podnosi pacijent ili član njegove uže porodice;
- Odgovor se dotavlja podnosiocu prigovora u roku od 5 dana;
- Prigovor i odgovor kucaju se u dva primerka;
- Predmet prigovora, tj.razlog za njegovo podnošenje, mora biti preciziran u pogledu vrste, vremena, mesta i lica na koje se prigovor odnosi
- Zaštitnik prava pacijenata odgovor daje kao: pravni savet, mišljenje ili obaveštenje o suštini i obimu konkretnog pacijentovog prava;
- Ako je zaštitnik svojim posredovanjem ispravio konstatovanu grešku ili propust, i time sprečio štetne posledice ili ugrožavanje prava pacijenata – to se konstatuje u odgovoru na prigovor;
- Pacijent nezadovoljan odgovorom na prigovor, može se obratiti Zdravstvenoj inspekciji grada Niša, ili Ministarstvu zdravlja Republike Srbije;